1 juli 2011

Må bra

Livet ska levas för att må bra. För att jag ska må bra så:
äter jag oftas gott och nyttigt, älskar att laga mat, nya smaker är spännande, tar mig ett glas vin då och då, festar någon gång ibland, har alltid frukt och mörk choklad (last) hemma. Tränar - tycker om konditionsträning: PW och springa, varvar det med pass på F&S - spinning, IW, Kombipass, skivstång, cirkelgym. Ibland ngn gång i veckan har jag behov av att ta ut mig riktigt. Köra ett riktigt max puls pass och känna att pulsen kommer upp och att dopamin, mjölksyra och adrenalin kickar in. Har inte riktigt koll på den kemiska sammansättningen - men skön är den. Så jag är verkilgen ingen asket mer en hälsosam typ som älskar mat och gott. Mår bra av mina barn, mår bra av mina vänners sällskap. Mår bra av utmana mig själv, som jag skrivit innan, trivs under utveckling och sökande i motvind och uppförsbacke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar