10 september 2011

Jag vill bli kär på en k-brunn, nära ett café, en park och en bar. Omfamna dig, vara i varandras armar. Bli kär i dig i bilen med nervevade rutor mitt i fartens tjusning. Bli kär i dig på stan, i hemlighet, förföra dig på landet - vid stranden, älska och prata med dig hela natten tills vi somnar. Äta frukost sådär som vi gör i början eller när det går. Proviantera och ta en fika. Ta en stund vid solvarm husvägg, eller höstkall dito men med vår åtrå och värme. Ett pass att svettas och flört-träna på. Duscha. Ett glas vin, en stunds choklad. Du får vara i mina armar, du får mina kyssar, du får mig, jag äger dig. I köket lagar vi mat tillsammans. Musik och några steg, dans blir till omfamning och kyssar. Smakar honung där jag inte får. Smakar - äter och mår bra. En film. Sen, vår stund igen. Så vill jag bli kär. Så vill jag bilda en allians. En allians som står emot allt, en allians för alltid.

6 kommentarer:

  1. Till oändligheten och vidare!

    SvaraRadera
  2. Precis! Allt eller inget - det är så jag vill ha det. A

    SvaraRadera
  3. Exakt, inga halvmesyrer. Ska det vara ska det vara på riktigt! All in!
    //M

    SvaraRadera
  4. På riktigt! Vill ha det! Hur börjar resan till "på riktigt" enligt M?

    SvaraRadera
  5. Resan till på riktigt börjar nog när man är villig att köpa en "one way ticket" och vågar checka in hela sitt "bagage"...

    SvaraRadera
  6. Ok, köper det. Men innan du checkar in då? Hur ska det vara då?

    SvaraRadera