18 januari 2011

Retension index

Relationsdramat fortsätter, har träffat lite vänner och ex´s har då passat på att be om ödmjuk  relations återkoppling. Ödmjuk och ödmjuk, mer barmhärtigt omskakande. Men en del, av det hela går ut på att...

Självreflektion: jag har inte förmåga att fokusera och intressera mig för min kvinna tillräckligt mycket eller på rätt sätt, ur två olika perspektiv.

Från höger: är en aktivmänniska som tycker om att göra, definiera mig genom att göra. SÅ det blir ett högt tempo med mycket idéer och genomförande (styr och ställer lite). Inte på ett otrevligt sätt men med hög energi. Så pass hög energi att det går lite utöver den kvinna jag är tillsammans med. Fast nu är det så att, enligt L, att jag tycks lugnat ner mig under det senaste året "du har blivit lite klokare och äldre". Hmm fair, tar till mig och reflekterar.

Från vänster, kommer "du hör plötsligt inte av dig, försvinner in i barnen, som är allt för dig på dina pappaveckor, eller försvinner in i något annat. Sen plötsligt vill du göra slut. Min reflektion blir att, jo jag ville nog göra slut i de här relationerna men behövde fundera på om det var rätt, om jag gjorde rätt. Kanske förde jag i alltför hög grad en inre dialog i motsatts till en extrovert dialog med henne. Kanske jag inte ville tillräckligt mycket, kanske det var hinder på vägen. Eller mest troligt jag valde inte henne framförallt, av olika anledningar. Kanske för någon av mina fina relationspelare var sne eller inte fanns på plats. Eller att det skulle svida och göra ont. Också fair återkoppling.

Relationsvärdering: välj med omsorg och satsa allt...alla känslor, alla ord, alla handlingar, alla kramar, alla kyssar, alla nätter, alla dagar. Låt vindlande balans i vindelgångar, bli svindlande svidande sugande kärlek. Välj henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar