28 juni 2011

Insprationsman ledig!

Det finns intressen och guldkanter i mitt liv, tillräckligt och blir över. Överlag tror jag på att ha roligt och att livet ska vara lite guldkant mest hela tiden. Om jag väjer blir det barn, vänner, träna, konst, musik, klättra, mat & vin. Det är råvarorna det handlar om, det är ingredienserna som skapar basen för helheten oavsett. Det som gör livet riktigt bra är inspirationen, motivationen, attraktionen är på plats och i balans för mig själv är den där. Det flödar, flödar så mycket att vännerna säger tänke inte för mycket, varva ner lite gör inte allt på en gång.

Vad saknas? Utöver, utöver ovan så saknar jag en riktigt, riktig relation med lånsiktighet - en kvinna - en relation där personkemin från början är rätt och vi båda redo att satsa. Gärna långsiktigt.



Har trasslat in mig i ett par olika kvinnor sedan skilsmässan men det har inte funkat för att jag har inte varit i balans med mig själv. Helt enkelt vart för osäker och tvekat inför mitt eget "jag" och därmed för relationen och henne. Det är annorlunda idag, min balans, den är inte bara funnen den har fått tid att växa sig stark ger mig insikter varje dag, häpnadsväckande insikter. Lite enfaldigt trodde jag inte att jag skulle göra en längre insiktsfull resa igen (har gjort ett par), den här resan gillar jag.

Så vem söker jag? Kvinna? Javisst inget mer inget mindre. Och visst har jag en lista, det har nog alla, här är den. Men snälla bortse gärna från listan och läs längre ner.

"Kvinnan-listan"
ärlig
kärlek
kyssar
kommunikation
barn

Du är en framåsträvande tjej med sjävdistans och humor. Förmodligen har du barn. Du tycker om att träna och ibland gör vi det tillsammans, vi tar gärna en spontanfika på gräsmattan, sticker iväg på utflykter till skogen, alestenar eller till insidan. Det var råvaror och ingredienser. Notera att mitt erbjudande är det samma som ovan.




Det viktigaste är något annat. Det som jag tror gör skillnaden, i vår relation, det är stimulansen, inspirationen, motivationen, attraktionen som vi skapar tillsammans. Så enkelt, att inspirera varandra till smådåd och stordåd, oavsett vad det är. Det är efter mycket funderande och input som jag inser att jag egentligen söker den inspiration, stimulans och attraktion som finns i rätt relation - en tillhörighet "vårt gäng". Jag vill ge och få "inspiration" till livet, livet som - barnen, träna, konsten, trams, stranden, böcker, bilar, maten och jobb.

Utöver ovan så älskar du orimligt mycket att kyssas mot solvarma husväggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar