18 februari 2015

Kärlek och sårbarhet.

Om kärlek är en stor del av förmågan att våga visa sig för sin partner då tänker jag att sårbarheten är en av delarna till öppenhet. Ur det perspektivet finns kanske 6 meningar som är viktigare än "jag älskar dig" som säger mer om en relation än något annat.

"Jag förlåter dig" - klarar du att säga det och mena det?

"Klart jag gör det för dig" - även fast du inte vill?

"Jag respekterar dig" - alltid och på ett djupare plan.

"Jag stödjer dig" - gör allt jag kan för att hjälpa och stötta dig.

"Jag kommer skydda dig" - trygghet och skydd är urmänskligt.

"Jag känner engagemang i oss och dig" - helhjärtat dedikerad och lojalitet till varandra.

Stämmer det här? När jag läser vad jag skrivit funderar jag på allvarligt punkterna. Klart det finns lek och det roliga i relationen. Men oavsett, är ovan en grundförutsättning för relationer. Rätt relationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar