24 februari 2015

Trött

Trött och ont i huvudet, har haft mer eller mindre ont i huvudet i över en vecka nu. Tror det är spänningshuvudvärk. Funderar på vad det är, förmodligen jobbet och generell egenskapad stress. Att leva upp till mina egna krav på mig och mitt ego ("jag"). Försöker hantera det, hantera det som kommer ut. Provar yoga nu, och som komplement till yogan har jag börjar meditera. Det känns jättebra, har iofs varit där och nosat tidigare, på yogan. Konstaterar att yoga fungerar för mig.

Så de andra bitarna; sänka kraven på mitt yttre "jag", även de inre. Det vill säga ta det lugnare i tanken och lyssna på mig själv tydligare. Sen agera utifrån de tankarna och idéerna som kommer till mig och är "jag" och min riktning. Inte vad jag tror andra förväntar sig, utan vad jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar