4 oktober 2011

tog ledigt

Tog ledigt från jobbet nu i eftermiddag. Ska klippa gräset och fixa lite grejor med huset. Visning på torsdag och imorgon kommer barnen så det blir inte mycket gjort då. Bättre att fixa allt i eftermiddag. Så kan jag fokusera på humle och dumle istället. Tänkte på det där med stenen som jag skrev om i morse. Kom fram till att varken stenen eller stigen finns. Vänder på det och säger att jag hade delvis rätt - hjärtat finns och känslor finns. Men igen svaret finns i mig det är min knut att lösa. Känns som nivåerna ("levlarna" i mina egna självinsikter kommer i tätare intervaller just nu). Ser mitt liv klart, mer tydligt än tidigare lite som ett utanförsakaps betraktande. Att svart finns i mig visste jag hela tiden, att skylla på andra eller någon är fel visste jag också men inser att grundläggande justera sitt beetende är en utmaning. Lätt att veta svårare att göra eller hur?

Dags att göra lite mer och tänka mindre!

"K" sa idag att jag behöver göra mer saker som är roliga, mina intressen - inte bara jaga huset, pilla med sociala medier och barnen. Klart barnen är viktiga, men hon har rätt det har varit torftigt i sommar, för mycket tråkigt för för mig och för oss. Tror att sista knuten i mig är; huset.

Knyt upp! 

2 kommentarer:

  1. Det finns många knutar och kanske kommer många att finnas kvar när andra är lösta. Men låt inte det bli en ursäkt, en flykt undan, låt inte knutarna prioriteras i all evighet framför allt annat som finns att upptäcka. Om du nu ska göra tvärtom ibland, så gör det ! Lägg mer fokus på det du vill ha i ditt liv och det kommer att ta mer och mer plats, sägs det ;) Jag tror på det.

    SvaraRadera