9 oktober 2011

Sex och relation!

Ja, det där med sex och relation. Glömde bort syftet med bloggen. Bloggen har blivit mer en dagbok än det som jag tänkte från början - tankar om relationer och livet. Så istället för att runda av och lägga ner bloggen efter ett år. Så fortsätter jag skriva, men kommer skriva mer om relationer snarare än att använda den som "dagbok". Ok?

Så tillbaka till det där med sex, eftersom jag inte haft sex på ett tag, har hjärnan ibland kidnappats av sex, det vuxit fram många tankar och fantasier om sex den senaste tiden. Reflektioner på det som hänt. Tankar om bra sex och dålig sex. Vad är bra sex för mig och när har sex varit bra för båda (som jag känner till, alla kvinnor är inte alltid ärliga).

Som ung man var det helt luststyrt, "pang på", inga omvägar, inga subtila signaler, ingen upptakt - tror ofta att när jag ser tillbaka, så saknades suget, saknade mannen i mig, ägandet. Trodde på allvar att allt sex var mjukt, ömt, lite dimmigt och suddigt i kanterna. Lite som på moln i himmelssäng. Hur fel kan man vara ute - men tror att många av oss pojkar som växte upp på 80-talet fick dansa lite för många  tryckare och se lite för många "Lionel" videos. Därmed hamnade i "mjukis" förvillelsen; mjukt, gulligt och helt jämlik även i sängen. Äh stop, jämlikt javisst, men jag är man.

Men vad är det då som triggar, vad är bra sex. Min refrensram är mina egna uplevelser. Det som är bra för mig är när relationen stämmer, är jämlik, det finns en ömsesidig uppskattning, uppmärksamhet, omtanke och ärlighet. Även fast jag inte alltid är bäste dräng själv, men försöker. Det är ramverket, basen och plattformen - det räcker och kan vara nog så knivigt att hitta och falla för just henne. Så villkårslös sex är inte min grej längre? Vet inte riktigt, är osäker och får nog prova på det igen för att kunna definiera vad som är vad isåfall. Lovar att meddela om det händer. Utöver relationsbasen måste det finnas en upptakt, glömde attraktion innan, som är intelligent slingrande, och med uppmärksamhet för varandra, att vara i samklang, se samma saker, känna samma saker även fast de kan vara hur små som helst - mikroskopiska. Men är det gemensamma, två blir ett.

Tänker på det tillfället då vi hamnade hemma hos mig efter en dag i stan, en bra dag som innehöll många gemensamma ögonblick och gemensam delad attraktion. Vi hann knappt innanför hallen innan vi andades i varandras munnar. Det var omedelbart när det väl hände. Men henne var det alltid så. Våra kroppar krävde nära. Krävde naket. Det gick ofta snabbt, det är min upplevelse. Bråkigt - lite uppfodrande, lite undergivet. Bara där och då, men ofta lika - oavsett var; i hennes soffa, min säng, i köket, köksön. Ett förhållningsätt som var vårt. Det var inget som kunde gå fel, det funkade alltid - helt rätt. Som pusselbitar som föll på sin plats, mjukt och bestämt. Visste sin plats. Vi passade exakt. Det kändes ofta som det var perfekt. Vi har pratat sex många gånger, var enade. Vi kändes perfekta. Det blev svett, älskar det, varmt nära inne, salt hud som doftar - slickar och håller fast. Vi rycker till och gnyr. Är ett, sitter ihop och vill komma längre och närmare. Klibbar ihop och är nära. Rycker till och sjunker in i varandra som vatten i ökensand.

Tror det är bra sex, det är så det ska vara - om jag känner rätt. Vad är bra sex för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar