1 oktober 2011

Somnade

När ni andra festade loss och hade fredags mys. Så lämande jag jobbet efter lunch förbannad för att jag tappat rösten och kunde inte prata i telefon eller med kollegor mer än 2 min i taget utan att tappa rösten helt. Frustrerande när jag inte är den tysta mannen i min roll på jobbet.

Åkte hem drack te med honung och kom på bättre tankar, tankar på den goda sidan. Plockade av några äpplen från ett av träden, letade upp ett recept på bra äppelpaj och slängde ihop den och vaniljsås. Gott!

Köpte ett par begangnade Tomas Eriksson fåtöljer i veckan, för en struntsumma, och tog tag i renoveringen. Dom ska kläs om påsikt, behöver bara bedömma var dom passar in i huset. Plats finns det,  men vill hitta rätt plats. Tog tag i fåtölj-projektet, det gav energi.

Fick leverans av ett par jobb böcker som jag väntat på ett tag. Började läsa en av böckerna omgående och plöjde hälften (bara hundra sidor) ska ta resten idag. Bra bok, ger visdom till jobbet.

Tog en tur till Per på Vindåkra, dom hade en Afterwork-kväll. På Vindåkra säljer dom kläder, inredning och har en resturang/café. Jag lurade på mig själv en Grifoni skjorta till, the good stuff.

Pratade med lite folk ute på Vindåkra, några bekanta från tidigare, Per och ett par "ladies". Trevligt men sammantaget allt prat och ett par telefonsamtal dog rösten igen. Höll käften resten av kvällen.

I stället, pillade lite med fåtöljerna, lagade ett par skenor och hjul i diskmaskinen och fick äntligen ordning på inställningarna på förstärkaren nu kommer det bättre ljud. Yeah!

Var lite småtrött vid typ nio på kvällen, la mig på sängen straxt efter nio (om jag minns rätt) och somnade, vaknade straxt innan elva av telefonen. Dottern ringde för att säga godnatt - och jag undrade vad hon gjorde upp klockan två på natten...tills synen och hjärnan balanserade sig och jag insåg att klockan bara var 11 och dygnet var fredag. Oavsett fick jag en skön nattsömn, och jag behövde verkligen den sömnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar