16 april 2011

Antidot

Kan jag ta en antidot. En antidot mot trevlig, rolig, träning, god mat, glatt humör? Eller om jag ska vara ärlig, riktigt ärlig, så är det en antidot mot känslan, känslan av att inte känna sig på topp, inte hundra procent. Lite svårare den här våren än vanligt, att skaka av den där vårdeppen. Tänker leverara något så känns det bättre. Ger mig i kast med; bilen, tvätten och huset idag. Så känns det säkert bättre efter. Eller varför inte bara falla ner på soffan som coolingarna. Ska jag ta tag i det, eller inte? Jo tar tag i det, för min paroll är "Fake it till you make it". eller "Bit ihop, inte bryt ihop".

Men fan visst ser det skönt ut att bara ligga i soffan och skita i det.

Kanske jag tar en en stund på bänken ändå, för det är vår sol och vindstilla vid väggen. Solvarmvägg där kom det igen...
Vet ni va han sa?  Sean sa, han sa:

"Love may not make the world go round, but I must admit that it makes the ride worthwhile" -Sean Connery

Det stämmer bra på mig. Tänker att rätt kvinnor, dom goda kyssarna och samtalen väger upp, väger upp dom andra tråkiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar