24 september 2011

Klippt

En riktigt fläng lördag. Städat och tvättat på förmiddagen (tvättar fortfarande). Vid lunch tid drog jag och barnen in till Malmö för att köpa present till dotterns klasskompis, sen lämnade vi henne på kalaset. Ett sex timmars kalas...15-21 med DJ och kareoke. Blir lite avundsjuk, inte ofta det blir sådana kalas för mig. Lilleman har en kompis som ska sova över, vi har festat på tacos och nu är det lördagsgodis och Star Wars. Härligt med mycket barn i huset, rörelse och dynamik. Kommunikation och glädje är ett genomgående tema hos dom här två killarna.

Idag har jag hunnit avverka lite trädgårdsarbete, klippa gräset, lite ogräs och allt det där små plocket. Nu har jag bara lite småputsning, någon dammsugning och två fönsterputsningar kvar till imorgon. Jippe... Men det känns lite ensamt nu, lite för ensamt i allt det här. Vet vad det är och vad jag kan göra åt det med orkar liksom inte just nu. Eller finns energin i att orka och ta steget. Förmodligen, svaret finns ju i mig som vanligt. I morgon kommer jag överraska barnen med ett förmiddags/lunch besök på Systrar och Bröder, dotterns favorit.

Kram A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar