21 september 2011

Tillfälligheter

Dagen började med stresstädning, sista städtagen inför visning på efermiddagen. Körde in till stan för att lämna ungarna på skolan och komma till jobbet körde jag nästan in i en "tillfällighet". Lämnade ungarna på skolan. Helt urlakad...körde jag bort till Solde varvade ner drack ett par otroligt goda koppar Machiatto. Jobbade, jobbade och jobbade. Hämtade barnen körde hem. Sprang, sprang 5,2 km på 23 min blankt. NÖJD. Inser att all spinning och indoorwalking har gjort mig stark och gett mig rejäl kondition (som förr). Löpträningen omfattar dock andra muskelgrupper - i rumpa, mage och rygg känner jag inget. Men på framsidan av låren ner mot knäna har jag en vansinnig träningsverk. Skulle ge vad som helst för en lårmassage ;-) ... (eller vilken massage som helst just nu kroppen skriker efter närhet och beröring).

Just det, pratade på telefon med min gamla kompis L idag, vi gav varandra egen reflektioner. Hon är nykär "big time" jag unnar henne all kärlek, det är hon värd. Vi pratade om "nerven" och det andra - "mellanrummen" ni vet, det som vi aldrig säger - tystnaden som är en fråga eller tystanaden som ett svar. Hur hanterar vi den? Ett upplägg inför framtiden på bloggen. Sen gled samtalet in på min person, återkommer till det under veckan och utvecklar mig själv lite mer.

Efter löpningen - en lång varm dusch, skönt! Sen högg barnen och jag in i kvällsmaten (mack-buffé) mackor med blandade pålägg och grönsaker, toppade med kokta ägg. Sen rundade vi av med läxor, duschning, borsta tänder och saga för lilleman. Nu håller jag på att,  som sist i klanen, trilla in i sömnen.

tillfälligheterna var 1 & 2
5 sekunder emellan
var ingen slump, det hände
tappade hakan, blev varm
å stirrade

Fjärilar, vingslag och kaosteorier om slumpen hör ihop. Och det jag inte kan få vill jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar