13 mars 2011

Ähh bubblan sprack lite

Sen blev det svårare eller är svårare än jag trodde. Men nu letar jag efter platsen, känslan och smakerna som är tillräckliga, för någon som förtjänar mer. Det är svåra val, många variabler som ska falla på plats. Hittar många platser, resturanger och caféer i närheten som skulle passa med rätt smaker, hittar några längre bort i andra byar och städer. Några ligger riktigt långt bort. Tror att några av de bästa och smakrikaste upplevelserna som jag upplevt, varit i Paris, New York och Hong Kong.

Mat är nog, tillsammans men något annat, höjden av sinnlighet, det är smaker och dofter som utlöser många nervbanors reaktioner och skapar dopamin påslag. Lite fanatiker, men det är så gott. Så vad väljer jag, vad blir det. Ja, maten får ske i samråd, skulle ogärna välja åt mitt sällskap vad de ska äta. Kanske om jag vet vad min dam tycker om och föredrar så skulle jag göra valet. Så menyn är öppen. Dryck är naturligt, Champange.

Väljer en restaurang i Little Italy, på Manhattan, en höjdare med den bästa italienska maten jag någonsin ätit. Jag har varit i Italien från söder till norr. Men inget ställe har kunnat slå den Manhattan baserade italienaren. Och när vi ändå är där så vet jag vilken hiss och skybar vi tar till vår apretivo. Är förälskad i NY fortfarande och den där hissen.

Manhattan får symboliseras av Richard Avedon, 
fotograf som skildrat New York men främst
jobbat som porträtt och modefotograf.  

Alternativt Paris, där det finns några fantastiska restauranger med bra smaker och kompositioner. Eller en picknick på en filt vid bron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar