19 mars 2011

Fråga hit, fråga dit

Om du skulle få stanna på en plats hela ditt liv, vilken plats skulle det då vara? 
Där mina barn bor. I andrahand vid värme och vatten.
Vilket parti är ditt andra val? 
Igen aning, det finns bara ett val, valfriheten, vi väljer "ett" i Sverige för vi har ett parlamentarisk system.
Vad tänker du om ex? Om du fick välja helt själv, utan att tänka på någon annan, hur skulle du vilja att din relation var till ett ex idag? 
Tycker det är bra idag, menar efter skilsmässa och lite strul hit och dit så har vi en bra vardag. Har hittat vår balans. Sen finns det vissa ex som jag sårat eller som sårat mig. Ibland tycker jag det är värt att se förbi det för att vara vänner. Men bara ibland.
Vad i matväg avskyr du verkligen?
Kalvsylta och grisfötter och har inte förstått hypen med inälvsmat?
Vad skulle du välja: Att aldrig få uppleva kärlek igen eller vara hjärtekrossad i hela ditt liv?
Hjärtekrossad, för kärlek slår alltid ett krossat hjärta, i längden.
Berätta om din finaste kyss
Ahh speciellt: Den perfekta - det var i somras på lillatorg mitt under pågående Malmö Festival, det räcker mer får ni inte. Bästa - på toppen av ett berg, för att det var så mycket kärlek! Den finaste - den med ömhet och kärlek, mitt i den oväntande vardagen.
Vad är det bästa med Stockholm? 
Vad skönt när mitt Stockholm är grönt...
Vad är det bästa med Falsterbo stranden? 
Solvarm sand och bad!
Vad är det finaste en kärlek sagt till dig? 
Att hon älskar mig och vill vara allt mitt!
När började du röka och varför slutade du? 
Började i röka i 8:an för att det passade min image - skulle va kulturell och bli skådis. Slutade när jag var 19 år för att det rann ut i sanden och inte passade min image längre. Röka är sunk! Men röker fortfarande pipa eller cigarr vid tillfällen.
Vad ska man göra för att imponera på dig? 
Vara ärlig och öppen och dela med dig av ditt liv och tankar. sen kan du alltid prova att bara vara. Sen över till ytlighten av det hela - Köra snabba bilar, klättra till höga toppar, skriva bra böcker...bla bla
Vad är du mest rädd för i hela världen? 
Att något skulle hända mina barn.
Hur gammal är du? 
42,5 år.
Vad drömde du om att bli som barn? 
Först stridspilot senare skådespelare. Blev skådespelare. Körde på psykologitesten för stidspilot...
Vad är det finaste du vet med dig själv? 
Tror det är att jag delar med mig av mig själv och mina erfarenheter utan att kräva något tillbaka, prackar inte på, utan om du frågar ger jag mitt perspektiv. Har mycket empati och är snäll.
Hur blir du när du är berusad? 
Oftast glad, sprallig och rolig (personlig stand-up). Sällan sentimental men det händer.
Vad är ditt bästa tips för inspiration till att skriva? 
Känn efter, fundera och skriv. Skriv om det du känner så blir det intressant oavsett det är fiction eller sanning. Sen skriv lite till, lite till och lite till: och tveka inte, du kan!
Orkar du jobba hårt och festa! 
Nopes, funkar inte i mitt jobb måste vara skärpt.
Din absoluta favoritplats och vad är det som gör den så bra? 
Det blir naturen antingen på en fjällsida/berg. Eller på en strand för att det är sommar, vacker utsikt och lugnt. Eller New York...
Om du fick vara vem som helst, vem skulle du vara? 
Skulle helt klart vara kvinna för en dag för att se hur det är och kunna förstå er lite bättre.
Vad är den konstigaste drömmen du drömt? 
Senaste: Att Skåne och min familj drabbas av en Tsunami och jag är i Ålesund.
Vad längtar du som mest till nu? 
Sommar, sol och semester.
Växte du upp i en familj med bra ekonomi? Sådär när man för lite för dyra julklappar och alltid får pengar av mamma och pappa när man frågar? 
Nä, vi hade/har pengar, men dom har mer eller mindre bara lagts på hög. Pappa är snål smålänning och växte upp under omständigheter som gör att han har snålat på allt ialla tider, i fall det skulle bli sämre. Förutom till sina barnbarn. Jag fick däremot börja jobba tidigt och kämpa för att få det jag vill ha.
Tror du på spöken? 
Nä men det finns tankar och känslor som påverkar oss. Även energier som vi delar med varandra. Det finns säkert spöken på någon vind.
Vad är det vackraste du vet?
Kärlek till livet! Kärlek till andra och det här livet.
Vad är det bästa du gjort? 
Mina barn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar