13 mars 2011

Vågen


Vad är det som pågår? Dagdrömmar, lättjefulla fantasier, inbillning, tankar om framtiden, på en obetydlig verklighetsgrund - det kan vara vad som helst. Det pågår oavsett, oavsett vad som händer runt omkring på andra platser, hos dig, i dig, eller alla andra. Och för den delen växer det och bildar nya mönster på vattenytan. Driver på upplevelser och orimligheter i mig. Det växte och kom en stor våg, en våg med mer svall än vad havet brukar ge, vågen väckte mig. Tankarna kommer vågor nu. Kanske den här vågen var mer omfattande, den vågen som jag surfar på från morgon till midnatt. Alternativt är det prologen till en kärleksförklaring eller ett kärleksbrev till henne. Vi får se var det slutar, allt kan ske, allt möjligt, allt är sannolikt. Upptakten är där, väntar på nästa bölja. Min tur att surfa...

PS. Det pågår annat oavsett, dröm eller verklighet, drömmar som kommer att slå in och bli verklighet oavsett, om inte så äter jag upp hennes hatt. DS. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar