6 mars 2011

Soluppgång!

Soluppgång, solen går upp och idag ges klarblå himmel. Känner ofta vid soluppgång att allt är möjligt och sannolikt, att inget är oviktigt och det viktigare tydligare. Jag regenereras, stöps om i samma form som igår fast med lite nytt och lite mindre gammalt. Soluppgången löser upp nattens tidrum och med ljuset ges kreativitet och självdraperande energi för hjärta och hjärna. Det är därför morgonen är bättre, än långa nattliga rödvinssamtal, hon är naken och helt ärlig i sitt uppsåt. Och hon väcker mig.

"Våren" - hon vaknar, och väcker längtan, ger mig längtan. Längtar efter hand i hand, skratta med "kvinnan", få bli kär och kyssas en hel lång stund mot en solvarm husvägg. En otroligt hård vindelrasande längtan. Hon behöver bara komma i min väg ...

2 kommentarer:

  1. Mycket märkligt, även mina morgonbloggs reflektioner går denna morgon till solens effekt på våra drömmar, blev väldigt full i skratt när jag sedan läste ditt. Ut och njut i Solen, låt solen värma ditt ansikte, innan du vet ordet av har du en annan hand i din.

    SvaraRadera
  2. @Anonym: Går ut och värmer mig solen, chansen ökar då!

    SvaraRadera